onsdag, mars 22, 2006

ålderstecken

Dagens intressanta ålderstecken (tveksamt tack till biggis som fick in mig på det här spåret!!):

* Känner inte igen mer än runt 15 namn på Elles lista över 2005 års sexigaste män. Och av dem jag känner igen känns varannan som barnarov – jag skulle kunna vara deras mamma.
* Konstaterar att +40-tidningen ”TARA” känns mer intressant än lillasyster ”Amelia”.
* Inser att snart-pancho-kollegan vägg i vägg har en radiokanal med ganska trevlig musik; P4. Han berättar muntert att där går ”antiktoppen” varje vecka, musik som har över 25 år på nacken. Hmm – 25 år tillbaka var det 1981, jag gick på högstadiet och höll just på att bilda den musiksmak jag fortfarande dras med!


Observera att dessa faktum konstateras utan bitterhet eller noja utan med ett roat leende på läpparna!

Etiketter:

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Dessa åldertecken börjas anas redan vid -30 ;-)

Till listan kan tilläggas:
man konstaterar att MTV bara spelar dunka-dunka och stänger hellre av TV:n

/Buscilla

12:05 em  
Blogger Medelålders mode said...

Ja, man kan le fast det är tråkigare att kolla in Alexander Bard än Martin Rolinski. (Maken tycker jag ska hålla mig till min åldersklass.)

9:59 fm  
Blogger Runt 40 said...

MTV stängde jag av för flera år sedan (långt före 30!!) och Martin Rolinski - vem är det?!

Phu - jag går i alla fall inte och drägglar över Sven Wollter (än)!

10:26 fm  
Blogger The Female Dinousaur said...

Ledsen att jag fick dig på det här humöret... :-)

10:28 em  
Blogger Runt 40 said...

biggis - dagens solsken kom från ditt håll!!

7:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Home