onsdag, april 26, 2006

för bra för att vara sant?

Efter att ha ringt runt till höger och vänster, mötts av telefonsvarare, hänvisningar, upptaget-signaler och annat så hamnade jag slutligen rätt.

Jag hamnade hos en person som inte bara var intresserad av sonens situation utan också hade mandat att hjälpa till. Sammanfattat i några korta rader:

Det verkar som sonen får börja i en ny skola till hösten. Helt nära oss finns en skola med en liten, liten klass med hög pedagognärvaro. Man läser enligt den vanliga läroplanen men under extremt strukturerade former. Det finns lediga platser till hösten.

Jag är stum. Jag är tacksam. Jag vågar nästan inte tro på det hela.
Om jag drömmer vill jag inte bli väckt.

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Medelålders mode said...

Du drömmer nog inte, för jag kan läsa detta.
Hoppas det blir bra.

3:37 em  
Anonymous Anonym said...

Vad bra det låter! Du ska se att del blir toppen!

10:52 em  
Blogger Runt 40 said...

Jag är övertygad om att er tumhållning och ert moraliska stöd & peppande hjälpt till!

TUSEN MILJONER TACK!!!

9:40 fm  
Blogger The Female Dinousaur said...

Kan bara instämma med ovanstående talare - Grattis! Måste kännas som en underbar befrielse. Hoppas förväntningarna infrias!

9:37 fm  

Skicka en kommentar

<< Home