tisdag, april 25, 2006

busskort

Klurar på om jag ska köpa säsongskort på SL, fyra månader för 1730:-.

Vanligtvis har jag ju inget busskort; jag har ju förmånen att bo, jobba och ha pojkarnas skola samt LillStumpans dagis inom en radie av en kilometer. Det ÄR en förmån; att kunna kila hem på lunchen om det är något, kunna vara hos ungarna snabbt om något hänt, slippa passa buss- och tågtider.

Men…

…(varning för ilandsproblem) samtidigt låser jag ju fast mig på den här lilla plätten. Jag kommer sällan utanför ”mitt varv”, allt finns här och det känns dyrt & slösigt att betala SL-biljett ner på stan när det egentligen inte behövs. Att snikåka med LillStumpan i barnvagn förtar en del av nöjet att terapi-strosa i stan – glöm den lösningen.

Med ett SL-kort på fickan VET jag att jag kommer mig bort härifrån lite oftare. Och i den inrutade lilla värld jag lever i skulle det kunna vara ett lufthål.


432:50 per månad, det kan det väl vara värt?

Etiketter: