tisdag, april 25, 2006

yoga-mamma?

Mamma W hade hittat något test om man var yoga-mamma eller ej;


* Ger du ditt barn ekologisk mat?

Både och.. Alltid ekologisk mjölk men i övrigt mest nej. Tyvärr är det ekolgiska alternativet oftast betydligt dyrare än det oekologiska och hushållskontot för en trebarnsfamilj är redan rätt ansträngt.

* Köper du hellre dyrare kläder och leksaker med bra kvalitet än billigare alternativ?

Ytterkläder och skor ska vara av bra kvalitet och då spelar prislappen mindre roll. Förbrukningskläder som t-shirts, strumpor och annat ställer jag lägre krav på. Leksaker köper vi inte så mycket.

* Ger du ditt barn frukt i stället för godis?
Frukt i veckorna, godis på lördagen. Lätt som en plätt.

* Gillar du yoga eller annan träning för kropp och själ?

Yoga har jag testat ett par gånger och det var verkligen inget för mig. Jag gillar explosiva sporter (som kamp) och utdragna historier (som distanslöpning).

* Ger du ditt barn pedagogiska leksaker?
Som sagt – vi har inte så mycket leksaker. Det som finns har dock alltid en tanke bakom. Ingen krigsgubbar i plast.

* Var du modemedveten och höll kroppen i trim under graviditeten?
Modemeveten är jag ju aldrig – inte heller under graviditeterna. Kroppen i trim – japp, det är en del av min livsstil.

Yogamamma? Trots svaren skulle jag nog vilja säga nej. För mig känns yoga-konceptet (liksom latte-konceptet) lite för pretto, något som jag inte känner igen mig i. Men vem vet, det här borde kanske någon annan döma - jag kanske framstår som JÄTTE-YOGA-PRETTO i en utomståendes ögon!


För övrigt är jag glad att jag har hittat inte bara Mamma W utan också neonglitter och Cecilia; jag som är så otrendig kan behöva lite insidertips så jag inte gör bort mig totalt!!

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har du prövat yogabrallorna från Hangmatta.com? funkade under min graviditet .. men de e som typ fiskarbyor fast de står yoga brallor nu .. ja ja dom passar mej i alla fall ... även nu när magen krymt o tur e väll de he he kram karin

8:05 em  

Skicka en kommentar

<< Home