fredag, maj 11, 2007

syrran

Här i veckan gick syrran bort.

Allt eftersom har hennes system kollapsat och till slut vände det så att varje insats att rädda henne istället gjorde henne mer illa.
Jag är tacksam för att läkarna i det läget valde att stänga av allt utom smärtlindring, sömnmedel, vätska och ångestdämpande – därefter fick hennes kropp i egen takt stänga av organ efter organ. Det tog inte lång tid.

Nu har hon inte ont längre.

För oss andra går livet vidare; snart firar vi bebisens första födelsedag, mellanungen ska lära sig att cykla trehjuling och störste ungen ska börja sexårs. En man står som ensam förälder till tre barn. Min mamma har sett sin älsklingsdotter både födas och dö. Jag har förlorat min enda syster.

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Medelålders mode said...

Gud, jag börjar faktiskt gråta! Jag känner er ju inte,men har läst här under ett år nu, så ändå...

Finns inga ord. Bara att sånt här ska inte ske.

Tänker på er!
KRAM

10:23 fm  
Anonymous Anonym said...

Beklagar din stora sorg! Vi känner inte varandra, hamnade här via Havsfruns blogg, men jag ville ändå skriva några rader. Jag miste min bror i somaras, så jag förstår hur tungt du har det just nu.

Skickar en styrkekram!

3:40 em  
Blogger Sara said...

Åhh... Jag vet inte vad jag ska säga, allt verkar bli fel. Tårarna rinner och jag blir förbannad på livet som kan vara så j-a orättvist. Det är så grymt. Tänker på er alla och skickar som vanligt en stor kram. Den största av kramar. Och jag beklagar verkligen! Sånt här ska inte behöva hända.

10:28 em  
Anonymous Anonym said...

Beklagar också er stora sorg!
Livet är ibland grymt och orättvist. Mina tankar finns hos er alla!
Många kramar.

2:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home