torsdag, september 14, 2006

stroppigt värre

Blir irriterad på Jan Guillou som vräker ur sig dryga åsikter om privatbloggande. Hör bara:

– Den som har tid att svamla på nätet dagarna i ända kan inte ha någon seriös sysselsättning eller seriösa avsikter.

Och så fortsätter han att det är…

… extra ointressant när människorna som skriver dagbok inte är kända för allmänheten.

Pang, pang bara.

Kan ju lugnt säga att jag tror att han inte bara har halva Sverige utan också halva västvärlden emot sig. Åtminstone jag tycker PRECIS tvärt om!

Beroende på vad som snurrar i mitt huvud för tillfället kan jag alltid och med lätthet hitta en blogg där någon utan att vara proffs-tyckare och utan att bli avbruten presenterar sina tankar. Det är inte folk som skriver för att försörja sig utan som publicerar sina tankar offentligt på blogg av andra anleningar. Vissa hoppas på att bli sedda, andra ”söker likasinnade”, några är opublicerade genier, någon vill ha lite datapyssel utan att kunna programmera, någon lägger ut fantastiska bilder som annars hamnat i en garderob, någon använder bloggen som ventil… Tror det finns lika många anledningar att blogga som det finns bloggare.

Jag gillar verkligen många av Guillous böcker, jag tycker oftast att han är bra som debattledare – nu hoppas jag bara att det här var en provokation för att skaka om i grytan lite.

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Han är helt klart provokativ den mannen! Men man ska nog även komma i håg att han är en otrolig motståndare till datoer, han är helt klart teknikfientligt laggd. När han skriver sina böcker så gör han det på en gammal skrivmaskin för så har han alltid gjort! Det ursäktar inte hans utalanden, men det är nog en stor förklaring till det =)

PS! Jag låter ingen i min familj komma emellan mig och min Rocky Road heller!

8:50 em  
Anonymous Anonym said...

Han är inte en favorit hos mig i några avseenden! Nu ännu mindre... ;-)

7:36 fm  

Skicka en kommentar

<< Home