fredag, september 22, 2006

revansch

Som liten var jag alltid ledsen över min stora näsa. Vid det här laget har jag hunnit växa i den, även om den fort-farande är rejäl. Den bekymrar mig sällan nuförtiden.

Annat var det då – jag grät floder och allra värst var det när TV-programmet ”från A till Ö” gick, de andra ungarna tyckte jag såg ut som Hedvig och jag ville bara dö. Jag HATADE det där pro-grammet, trots att jag egentligen borde ha älskat det; jag som redan tidigt gillade bokstäver, ord och Birgitta Andersson.

Nu ser jag att alltihop sätts upp igen, nu i teaterversion med Super-SnällaSilverSara och Myror-i-Brallan-Jonas i huvudrollerna. Jag vet inte på vilket ben jag ska stå – det är som hämnaren från det för-gångna ruskar på sig och kliver upp ur graven arm i arm med två av mina absoluta favoriter.


Det är med stor tillfredsställelse jag läser i Coop-tidningen Mersmak att (coola, välklädda, proffsiga) Jonas som liten tyckte att Hedvig var snygg! Det ni, gamla mobbingsadister på 70-talet; ni hade fel och Jonas hade rätt. Revansch!

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Medelålders mode said...

Fanns en annan tv-serie som nog alla har glömt utom jag: "James, 15 år".
Kompisarna tyckte jag såg ut som James. Vem vill se ut som en 15-årig kille när man är en 13-årig tjej?

11:20 fm  
Blogger The Female Dinousaur said...

Här har du en till som blev kallad Hedvig när jag var mindre! Inte ett dugg kul, tyckte jag då. Idag har jag accepterat att jag har en hyfsat lång näsa och som sagt, Birgitta Andersson, är ju rätt snygg... :-)

9:08 em  
Blogger Runt 40 said...

Fan vad ungar kan vara elaka mot varandra...

8:37 fm  

Skicka en kommentar

<< Home