torsdag, april 27, 2006

långärmat

Jag tränar ju en sport med en hel del inslag av självförsvar i; hur kul, allsidigt, svettigt och användbart som möjligt!

Hur som helst, på passet igår var det mer intensivt än vanligt och en hel del tuffa övningar. Nåde den buse som försöker ge sig på mig! För att det ska vara realistiskt tränar vi både att ge och ta emot/blockera bort slag och ibland går det bra, ibland går det inte alls. Oftast är det ingen fara, det är faktiskt väldigt sällan någon gör sig illa på riktigt. Däremot brukar det bli en del smaskiga blåmärken, åtminstone på mig som lätt får sådana.

Och nu sitter jag alltså här med en präktig röd-blå blemma på underarmen. Snyggt – INTE! Det ser ut som ett klockrent fall av kvinnomisshanddel och det är ingen idé att försöka förklara.

Idag är det långärmat som gäller!

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Spännande. Vad är det för sport? Jag har missat det. Själv tränade jag Aikido ett tag, tills jag blev gravid och sedan har det inte blivit av att ta upp det igen.

10:53 fm  

Skicka en kommentar

<< Home